Friday, March 9, 2012

Dugaan pada Penghulu Hari

Hari ini sangat menduga. Nak pergi solat Jumaat tadi, tiba-tiba tengok tayar pancit. Dah la kerja tak siap lagi. malangnya, tayar lak pancit. menolak la motor aku ke kedai motor yang jauhnya 2 Km berdekatan dengan masjid yang aku nak solat. Memandang waktu solat nak dekat cikgu GPK Koku berusaha membantu aku untuk menanyakan kepada kedai samaada pekedai boleh datang ke sekolah untuk tukar tayar atau tidak. Malangnya tidak. Aku tangguhkan niat aku sementara dan pergi bersolat di masjid berdekatan dengan ditumpangi oleh GPK  Koku.Selepas bersolat aku kembali ke sekolah dengan berjalan kaki dengan panas matahari atas kepala dan kembali semula ke kedai tadi.Nasiblah duit-duit cukup-cukup je. Alhamdulillah semuanya selesai. Dugaan datang tanpa diduga.

0 comments: