Tuesday, December 6, 2011

Untuk Terakhir Kalinya

Assalamualikum.w.b.t kepada semua,semoga kita berada dalam lindungan yang Maha Esa..

Sebentar sahaja lagi aku akan bertolak ke Melaka kampung halaman yang jarang-jarang aku balik.Selama 5 tahun setengah ni.Aku dan sahabat aku akan pulang menaiki kenderaan yang banyak berjasa kepada kami sepanjang kami duduk di  luar asrama IB.Alhamdulillah sepanjang tempoh pengajian kami bersama masalah teknikal melibatkan motor tidaklah terlalu teruk hanya melibatkan masalah kecil seperti tayar bocor.Cuma sekali sahaja yang agak menggelikan hati aku apabila motor milik sahabatku yang selama 3 tahun aku naiki dengan dia tidak pernah patah absorbernya tup-tup naik dengan orang lain habis patah. Masa tu bukanlah aku yang naik tapi kawan yang lain bersama dengan sahabatku tu.Lawak,masa mula-mula dengar cerita motor tu patah dua.Apabila ditanyakan semula rupa-rupanya absorber yang patah.Terkejut jugak aku.Takut jadi apa-apa.

Motor tu pernah bawa aku ke IB,SKPT 1,SKSI,SKBF2, Mid Valley, IOI,Kajang dan banyak lagi tempat di sekitar KL.

Sekarang, aku ada di Taman Cempaka, Jalan Klang Lama,untuk mengurus rumah ni.Membersihkan mana yang patut. Selepas siang semalamnya, aku berangkat pulang ke Melaka menaiki Unser kawan aku.Semuanya sudah dihantar pulang. Hanya jasad aku jer yang belum sampai tetap di kampung halaman.Yang kedua, aku harap kami ditempatkan segera ke sekolah dengan cepat dan lancar.Tak nak lama-lama menganggur.Semoga semuanya berjalan dengan lancar dan menjadi guru yang berguna dan baik.

Harap sebentar sahaja lagi kami pulang dari Kuala Lumpur ke Melaka dan ke Muar tiada masalah yang besar. Aku mohon supaya semuanya berjalan dengan lancar.

Lepas ni,dah takda dah nak naik bersama-sama motorsikal tu.Banyak memori bersama motor kesayangan sahabatku tu.Aku hanya menumpang sahaja.Semoga perjalananku untuk kali terakhir ini berjalan dengan baik dan selamat.

ps: Selamat Tinggal Semua...:)

0 comments: